zaterdag, oktober 13, 2012

Beware of the Kea (and other birds)

Ik ben eindelijk weer een keer aan de scrap geraakt, en ik zou graag toch tegen het eind van de herfstvakantie klaar zijn met het deel Nieuw-Zeeland... Ik moest voor de challenge van vandaag nog dringend aan de slag om een layout te maken met 2 stempeltjes.  Dus heb ik maar mijn stapel foto's erbij genomen en deze foto's van de Kea geselecteerd.  Het papier is van Papermania, ik heb ooit een keer een pakket met "vogelpapier" gekocht op een beurs, en ik vond ze perfect hiervoor.  Ik heb heel wat journaling geschreven, op gestempelde lijntjes.  Maar deze lijntjes zijn bijna niet te zien, omdat ze in het lichtbruin gestempeld is.  En onderaan heb ik met zwart vogelpootjes gezet, en ook een halve cirkel.  Beter van deze papegaaien niet te voederen, want ze staan er bekend om dat ze schoenen kunnen kapot bijten en zelfs blikjes kunnen openen!
De vogel op de linkerkant van de pagina vond ik een beetje te opvallend in het wit, en ik heb dan maar uit een foto de kea uitgesneden en als bij wonder paste ze perfect op deze kaketoe!

En omdat ik gisteren zo de smaak te pakken had, ben ik vandaag maar verder gegaan met de layout ernaast, ook van vogels.   Ik heb hetzelfde papier gebruikt, maar ditmaal zonder de figuren aan de linkerkant.  Ik heb uit hetzelfde papierpakket wel een stuk gebruikt met gelijkaardige bladeren, in de natuurtinten uiteraard.  Deze pagina is een collage geworden met andere vogels die we tijdens onze wandelingen hebben gezien.  Hier en daar heb ik een klein vogeltje gestempeld, en in de vrije ruimte bovenaan een wat grotere.  De journaling gaat over een tomtit-vogel (in het midden rechts, grijs met wit) die 's morgens in de voortent kwam en die op mijn schoen ging zitten en daar een cadeautje achterliet als je begrijpt wat ik bedoel...

Voila, en dat is dan het geheel van de twee pagina's.  Weer lekker veel foto's op verwerkt, maar wat meer is: IK HEB DE SMAAK WEER TE PAKKEN!!! Nu nog de tijd vinden om ermee verder te doen natuurlijk.  Want met twee jobs (lesgeven én de winkel/workshops) en dan nog het huishouden en het verzorgen van de konijntjes is dat niet altijd evident.  Maar ik heb gelukkig héél véél foto's liggen, dus ik ga wel weer aan de slag geraken.  Morgen komt mijn ma een ganse dag knutselen, en ik ben er nog niet uit of ik kaartjes ga maken ofwel ga scrappen.  We zien het wel, en de resultaten mag je dan ook weer op de blog verwachten natuurlijk!!!


Geen opmerkingen: