zondag, januari 28, 2007

Weer nieuws van het konijnenfront

Zo, ik heb vanmiddag weer hard gewerkt bij de konijntjes.
Het begon in feite al vorige week, toen ik tot de ontdekking kwam dat de konijnenopvang De Konijnenburcht overbevolkt aan het worden was, en er helaas konijntjes op de wachtlijst geplaatst moesten worden. Dus probeerde ik Wim te overtuigen om er twee tijdelijk in huis te nemen, tot er iemand gevonden wordt om voor ze te zorgen. Nu ja, ik mag wel, op voorwaarde dat ik zou gaan lopen. Nu moet je weten dat dat voor mij een hele opgave is, want ik loop ABSOLUUT niet graag, maar voor de konijntjes alles natuurlijk! Dus vanaf deze week ga ik lopen, en in ruil krijg ik er tijdelijk 2 konijntjes bij. De opvang heeft geen hokjes op overschot, want met 30 konijnen zitten ze tjokvol. Dus ging ik vanmorgen op het internet maar op zoek naar een hok voor onze logees. En al vrij vlug vond ik op een zoekertjessite een konijnenhok voor 25€, en wat meer was, het was in Oostkamp! Dus maar vlug gebeld en ze gaan ophalen voor er iemand anders mee ging lopen. En dan was het tijd voor een grote reorganisatie in de konijnenren, wat niet zo makkelijk was.
Wim besloot om Floppy wat te knuffelen in de zetel, zodat ik ongestoord mijn gang kon gaan. Ik had ook ontdekt dat de zijkanten van het hok openkunnen, en probeerde een nieuwe constructie uit voor de kleintjes. Maar ze konden nu makkelijk bij de andere konijnen komen, en wonder boven wonder: het ging vrij goed, er was niet te veel ruzie tussen de 5. Maar goed dat Flop er niet bij was, dan ging het hoogst waarschijnlijk wel anders zijn.

Na heel wat heen en weer geschuif, kwam ik uiteindelijk met deze opstelling:

En nu nog wachten tot we onze logees kunnen ophalen, dat zal waarschijnlijk woensdag of zaterdag worden. Maar daarover horen jullie wel ten gepaste tijde wel meer! Ik wou ervoor zorgen dat het nieuwe hok in de ren kwam te staan, maar wel zodat de anderen ook nog voldoende bewegingsruimte zouden hebben.
Op een gegeven moment riep Wim me, hij zat in de zetel om Floppy te knuffelen. En toen moest ik echt wel mijn fototoestel boven halen, want Floppy zat gewoon op zijn poep! Wat een grappig gezicht was me dat!

Geen opmerkingen: