woensdag, september 19, 2007

Weer eens wat konijnennieuws

Vanmorgen werd ik door een vreemd lawaai gewekt, rond 7u, het uur dat ik normaal gezien opsta. "Inbrekers?" was het eerste wat in mijn hoofd kwam. Maar ondertussen kennen we Speedy al heel goed, meestal wordt hij ook hyperactief rond dat uur als de radio aanslaat. Door het uitvallen van de elektriciteit hebben we het uurwerk niet meer goed gezet, waardoor dat de radio niet aan ging, dus dat kon het ook niet zijn. Ik draaide me opnieuw om (was nog te moe, had geen zin om op te staan), toen ik plots wéér hetzelfde lawaai hoorde, iets metaalachtigs...
Dus besloot ik toch maar om een kijkje te nemen. Tot mijn grote verbazing zat Speedy bovenop de keukentafel!!! Hij zat gewoon parmantig naar me te kijken. En gelukkig had hij niet té veel ravage aangericht: mijn twee workshopvuilbakjes lagen op de grond, dat zal ongetwijfeld de oorzaak geweest zijn van al het lawaai. En het doosje met babydoekjes en de keukenrol had hij ook van de tafel geduwd, in zijn kotje. God mag weten wat hij daarmee van planwas! En dat was nog niet alles, de rieten mand lag half van de tafel, en hij begon dan ook aan onze glazen fruitmand! Gelukkig was die net te zwaar voor hem. En toen viel mijn oog op het volgende:

De snoeper had gewoon een kiwi uit de mand gepikt en opgeknabbeld!!! Helaas heb ik geen foto van Speedy op de tafel, maar dus wel van de kiwi, want ik vond het zo'n grappig zicht!!!

En hier ook nog een paar leuke foto's, ze dateren al van 10 september. Ik was de hokjes aan het verversen, en had Wollie losgelaten in de garage, en de deur naar de keuken opengezet. Zo konden Speedy en Wollie wat spelen (lees: achter elkaar lopen om te rijden...) en op een gegeven moment waren ze allebei zo uitgeput...

Dit is mijn favoriete foto van hen samen, allebei zo'n karakterkopje!



Geen opmerkingen: