woensdag, juni 25, 2008

Resultaat van de crop bij Anja (Challenge # 2-5)

Gisteren tijdens mijn wekelijkse cropavond heb ik de layouts afgewerkt waar ik afgelopen zaterdag bij Anja mee bezig was.


Het zijn allemaal foto's van de tuin van het Catharina-paleis. Gemaakt op een layout die ik nog liggen had, en gisteren nog de stempels met bloemen toegevoegd, alsook de titel (gemaakt met de Cricut, cartridge Stone Script). Onder twee van de foto's is journaling en nog een extra foto en kaartje verborgen. Heb gezien bij het fotograferen dat er een bloemetje een beetje dubbeltoe zat, maar dat is ondertussen verholpen! Voor de kleur van de prima flowers heb ik me gebaseerd op de kleuren die in de strook voorkwamen. Aangezien het eind oktober was dat we er waren, was de kleurenpracht van de bloemen ook zowat verdwenen...



In de mooiste zaal van het paleis mochten we niet fotograferen, omdat het amber anders zou kunnen verkleuren. Ik heb dan maar in de souvenirshop een pakketje postkaarten gekocht, en die verwerkt op deze layout. Onder de rechtopstaande foto's van de linkerpagina is de journaling verborgen. Het is nogal uitgebreid geworden, want over die kamer valt nogal veel te vertellen. In een notedop zit het zo: de Russische tsaar had de kamer als cadeau gekregen van de Pruisische koning. Eerst stond de kamer in het winterpaleis, en later overgebracht naar het Catharinapaleis. Daar werd het tijdens de Tweede Wereldoorlog gestolen door de Duitsers, en daarna nooit meer teruggevonden. De kamer (net als het hele paleis trouwens) is dus een schitterende reconstructie van 11 miljoen $... Ook hier is de titel weer met de Cricut gemaakt, ook cartridge Stone Script (vind het nogal bij de sfeer van het paleis passen), en heb ik een paar brads en lintjes gebruikt. Lang geleden dat ik nog embellishments heb gebruikt!

Geen opmerkingen: