woensdag, april 25, 2007

Lieve Speedy

Speedy is echt het liefste konijn dat ik ken, zelfs Stampertje (mijn allereerste konijn) kan er niet aan tippen. Het leuke is dat hij overal achter je aanhuppelt en dat hij geniet van alle aandacht dat hij krijgt! En soms geeft hij ook likjes, en dat vind ik altijd fantastisch als een konijn dat doet. De laatste foto's die ik neem zijn bijna alleen maar van hem, maar hij is dan ook zo fotogeniek met die oren van hem!
Maandag was ik serieus geschrokken, omdat hij zo'n erge diarree had, zo erg had ik het nog nooit gezien, het liep er gewoon uit. Dus dan maar onmiddellijk overgeschakeld op medicatie in zijn drinken en heel veel hooi. Gelukkig scheelde er niets aan zijn eetlust, en dat luchtte wel op, zo hoefde ik hem niet te dwangvoeren of zo. 's Avonds mocht hij dan met kot en al mee naar boven, dat is iets wat we al altijd gedaan hebben met onze zieke konijntjes. Zo konden we ook in de gaten houden of hij goed at en dronk. En 's anderendaags was ik superblij om een paar normale keutels te vinden in zijn bakje, een teken dat hij weer helemaal de oude was!

Dinsdag had hij buitengespeeld in de ren, terwijl ook de anderen (Pluisje, Floppy en Wollie) buiten zaten. En op een of andere manier is er weer ruzie van gekomen, want toen ik 's avonds na het werk ging kijken hoe het met hen gesteld was, zag ik dat Speedy een serieuze wonde had aan zijn mondje, waarschijnlijk heeft een ander konijn hem door de tralies heen gebeten...
Maar hij vond het niet erg om daarna geknuffeld te worden hoor, dat getuigt hoe hij bij me ligt in bed! Hij was echt het beste wat me kon overkomen, ik geraak maar niet uitgepraat over hem!


2 opmerkingen:

Familie Kubben zei

Wat een geweldige foto's van Speedy Vicky! Het is echt een schatje!!!

Anoniem zei

echt wel zot, al die konijnen, ikkan er niet genog van krijgen, dhr COens