donderdag, oktober 05, 2006

Koppelpogingen

Met onze nieuwe aanwinst Hazel is er dus een meisje bijgekomen in de konijnenfamilie. Maar omdat konijnen niet direct overeenkomen met elkaar, moet er dus weer een poging ondernomen worden om ze te laten wennen aan elkaar. We proberen Hazel zoveel mogelijk buiten te zetten, omdat ze maar een klein hokje heeft. Wim dacht wel dat Pluisje vredelievend zou zijn met Hazel, maar dat bleek helemaal niet zo te zijn. Ze was verschrikkelijk agressief, liep achter Hazel en probeerde haar te bijten. Dus snel uit elkaar halen was de boodschap.
Ik besloot dan maar om het binnen in de keuken te proberen met Hazel en Brownie. Hij is de rustigste van de mannetjes, en ik had er een goed oog op dat het zou lukken. Uiteraard was Hazel verschrikkelijk bang in het begin, en telkens Brownie te dicht in haar buurt kwam, liep ze weg. Maar geleidelijk aan schraapte ze al haar moed bijeen en ging zelf op hem af. In de meeste gevallen ging het goed, soms vond Brownie haar aanwezigheid niet leuk, en stuurde hij haar weg. Maar onze koppelpoging is wel degelijk goed gelukt!

En hier nog wat leuke foto's van Brownie en Hazel, maar dan wel apart...
Je wil gewoon niet weten hoeveel konijnenfoto's is al heb, en het liefst van al maak ik portretfoto's van hen. Dat vind ik het prachtigst. En bij koppelingen zit ik altijd bij hen, laag tegen de grond om te fotograferen, maar ook om uit elkaar te halen als dat nodig zou zijn!

Geen opmerkingen: