zaterdag, oktober 07, 2006

De allereerste Creanijn Scrapbookdag

Ik had er al zo lang naar uitgekeken, en mijn workshoppers waarschijnlijk ook. En vandaag was het dan eindelijk zover... Mijn allereerste eigen scrapbookdag. Anderhalf jaar geleden had ik al meegeholpen met de organisatie van de eerste Vlaamse scrapbookdag, maar dat is zo'n beetje een stille dood gestorven, maar ik ben blij dat ik eindelijk eens zelf dit initiatief kon nemen. Ik stond nog in twijfel om het thuis of in een zaaltje te doen, maar ik heb uiteindelijk geopteerd om het toch maar thuis te doen. De workshops gaan altijd door in mijn living, en dat is enorm gezellig, dus waarom deze keer ook niet? Met enig schuif- en verhuiswerk was ik erin geslaagd 3 tafels te zetten, in totaal plaats voor 12 mensen. Ik had 10 inschrijvingen, wat ik zeker meer dan succesvol vond, maar al bij al was dat al meer dan genoeg qua plaats. Een deel van de zetels stond zelfs in de keuken! En dan nog een behangtafel om wat van het nieuwe materiaal uit te stallen. Ik had de avond voordien nog een workshop gehad, en moest daarna nog de laatste hand leggen aan de pakketjes, alles opruimen en nog wat klaarzetten... Het was toch 1u30 toen ik in mijn bedje zat, en voor 7u er al weer uit!
De deelnemers werden tussen 9u30 en 10u verwacht, maar de meesten waren ruim op tijd. Zelfs Christine die van Floubeqc moest komen, was op tijd. Haar schoonzus Christine had me al gewaarschuwd dat ze meestal te laat komt, maar blijkbaar is scrapbooking wat anders! :-)
Maar we konden netjes op tijd starten met de eerste workshop. Onderwerp van deze workshop was:"Ruimte creeëren", om in feite meer foto's te verwerken op je layout. Deze workshop heeft wat langer geduurd dan gepland, maar het resultaat mocht er zeker zijn! Een spread met aan de ene kant een grote foto met dubbele pocket, en aan de andere kant een strook met 'zakjes' om kleine foto's in te verwerken. En zoals je ziet was iedereen druk aan het werk!!!
Na deze workshop was het tijd om een mini-projectje te maken, namelijk een doosje dat tegelijk een album is. Deze workshop was heel eenvoudig, en de deelnemers konden zelf hun kleuren uitkiezen. Met vier vellen cardstock werden weer mooie dingen gemaakt!


En daarna was het tijd voor de lunch! ik had heel wat pistoles besteld en vlees en kaas gehaald, zodat iedereen zelf kon kiezen wat ze wou. Het was wel eventjes opruimen geblazen vooraleer we konden lunchen! Nadien had iedereen nog de mogelijkheid even in de winkel te gaan neuzen, en vond ik ook dat het tijd was voor een leuke groepsfoto. En we hadden geluk met het weer, vandaar dat we maar de tuin als locatie genomen hebben. De zon scheen trouwens zo fel dat we haast met toegeknepen ogen moesten kijken naar de fotograaf van dienst, Wim dus. OK, toegegeven, als scrapbooker heb ik wel even gecontroleerd of de foto wel degelijk in orde was vooraleer we weer richting werktafels gingen.



Zo, nadat de innerlijke mens weer versterkt was, werd het weer hoog tijd voor de volgende uitdaging, namelijk een spread en een layout met de Urban Couture reeks van Basic Grey. Eerst papier snijden en dan de bloemen uitknippen. Een heel werk, maar zoals je kan zien is iedereen er geduldig mee bezig... Maar het eindresultaat mocht er zeker wel zijn, en vond deze workshop dan ook zeer geslaagd. Iedereen heeft wel hetzelfde pakket, maar toch krijg je heel uiteenlopende resultaten.
Dan werd er weer opgeruimd en plaats gemaakt voor de volgende etappe van het menu, namelijk de TAART! En dat werd zonder meer door iedereen gesmaakt. En om het écht te maken, waren ook de M&M's van de partij. In Amerika ontsnap je niet aan een scrapbijeenkomst zonder deze gekleurde pinda's! Dus vond ik dat we hier in Oostkamp ook niet konder achterblijven!!!
En daarna konden we beginnen aan de laatste workshop van de dag, en dat had ik als verrassing overgehouden. Christa houdt helemaal niet van verrassingen, dus was ze ontzettend blij om eindelijk te weten te komen wat we gingen doen. Alles stond in het thema van "doe-het-zelf"! Met fimo werden allerlei letters, knoopjes en figuurtjes gemaakt, en was het ook de bedoeling om zelf papier te bewerken. De ene techniek was stempelen en chalken, de andere was verven met behulp van knikkers. Heel makkelijk en origineel!!!


En daarna was het helaas alweer tijd om afscheid te nemen... Nadat alle fimo-figuurtjes gebakken waren, keerde iedereen huiswaarts terug. Maar ze hoefden niet met lege handen naar huis. Naast hun aankopen van de dag, kreeg elke deelnemer nog een leuke goodiebag met papier, cardstock, stempel, inkt, lint en nog veel meer leuke scrapbookdingen.
Toen iedereen weg was, plofte ik moe maar zeer tevreden neer op de stoel. Het was een drukke dag geweest, weinig slaap gehad de laatste dagen, maar iedereen vond het toch ontzettend fijn. Dat weet ik uit de reacties van de dag zelf, en van de mailtjes die ik nadien nog gekregen heb van de deelnemers.
En omdat het zo goed meegevallen is, heb ik besloten om 3 keer per jaar een scrapbookdag te organiseren. Maar ik ga nog een stapje verder, want zowel op zaterdag als op zondag wordt de dag gegeven voor maximaal 10 personen, kwestie van het gezellig te houden, en het hoeft helemaal niet zo grootschalig te zijn. Dus mocht je interesse hebben om deel te nemen aan een supergezellige en leerrijke scrapbookdag, surf dan even vlug naar mijn website en lees daar meer info over hoe je kan inschrijven en welke workshops er zullen zijn.
Dus hou zaterdag 24 of zondag 25 februari vrij in de agenda!!!


2 opmerkingen:

Anoniem zei

Het was echt een fijne dag, het is ook te zien aan de foto's. Alleen maar blije gezichten. Nogmaals proficiat Vicky. Voor herhaling vatbaar.
groetjes
christine

Anoniem zei

Echt een geslaagde dag Vicky, prachtige LO's gemaakt en aangename sfeer.Toppie!
Karin