donderdag, april 01, 2010

Konijnenupdate 1: SUGAR

Mijn laatste update over de konijntjes dateert alweer van 18 februari, dus hoog tijd om jullie even verder te informeren hoe het ermee gaat!

Sugar was er na zijn ooronsteking heel erg aan toe, hij kwam zijn mandje niet uit, en had ook moeite om zelfstandig recht te zitten. Op een gegeven moment heb ik zelfs het oude roze mandje van Speedy moeten nemen, bekleed met handdoeken om hem daar in te zetten. Zo kon hij nog onmogelijk omvallen. Nogal een geluk dat hij nog héél véél eetlust had, alles wat ik hem voorschotelde van groenvoer was in een mum van tijd op. En Speedy, wel die zorgde goed voor Sugar, maar profiteerde ook van de situatie om het groenvoer op te eten. Zelf krijgt hij dat niet zo veel, omdat hij anders te snel last heeft van zijn poep.
Omdat ik het zo zielig vond dat Sugar altijd maar in zijn mandje moest zitten, besloot ik hem op een dag in de tuin te zetten. Beetje voor beetje sterkte hij aan om zelfstandig te lopen. Eerst weliswaar in kleine cirkeltjes, maar na een paar dagen steeds grotere cirkels en de tuin verder gaan verkennen. En tot slot was het zo dat ik zelf op hem moest jagen om hem weer te pakken te krijgen. Daarom heb ik op dat moment besloten dat hij weer terug buiten mocht bij zijn vriendjes, daar kan hij ook meer lopen natuurlijk dan binnen op de tegels.

Van zodra je hem oppakt, is hij het noorden kwijt en staat zijn hoofdje zo scheef.
Maar eenmaal buiten is er daar dus absoluut bijna niets meer van te zien! Hij zit ondertussen alweer een tijdje buiten, weliswaar met een paar aanpassingen in de konijnenren. Net in het huisje stond er een bakje, maar aangezien Sugar geen hindernissen kan nemen moest dit eruit, en is er een restje van gyprox onder gelegd waar hij nu ongestoord over kan huppelen om in en uit het hokje te gaan. De grote pot die er staat voor Hazel om in te graven en te ravotten zal nog een ander plaatsje krijgen, zodat ze weer allemaal rond het hok kunnen rennen... Maar hij stelt het dus goed, af en toe valt hij wel nog een keertje om, maar het had slechter gekund!!!

Geen opmerkingen: