donderdag, april 01, 2010

En nu nog wat duiklayoutjes!

Ik heb de laatste tijd niet alleen konijnenfoto's gescrapt, maar ook wat duikfoto's, met dit als resultaat!
Den Osse was de eerste duikplaats voor onze openwater-duik, en op dezelfde plaats was ook mijn eerste "stage"-les voor mijn onderwaterfotografie-cursus. Daarom ook wat fotootjes van boven water, gewoon voor mezelf ook om te weten wat welke duikplaats is. De visjes zijn gesneden met de Cricut cartridge "Life is a beach", daar staan wel nog meer leuke figuren op die ik met mijn duikfoto's kan combineren!

Dit zijn de beste foto's van mijn eerste duik, met prachtige kreeften die je daar massaal tegenkomt. Gelukkig is het verboden om ze daar te vangen. En ik heb ook 4 krabben op een rij gefotografeerd (foto linksboven) en dit komt terug in de krabben die ik met de Cricut gesneden heb.

De tweede duikplaats van de fotografiedag was Scharendijke, dus ook weer foto's van boven (én in) het water. Niet zo makkelijk om een zelfportret te maken hoor!!! En ik heb me ook een aantal Fiskars-randponsen aangeschaft, waaronder ook deze leuke met golfjes. Die zal ik wel regelmatig kunnen gebruiken bij dit soort foto's!
Deze layout is gemaakt met alleen maar restjes. Dit zijn foto's van mijn 2de sessie van mijn opleiding voor onderwaterfotografie. Vind ze behoorlijk goed voor mijn eerste foto's, maar dankzij nieuwe fototoestellen (daar had ik die van de duikclub in bruikleen) zou het alleen maar beter moeten gaan! Oefening baart kunst natuurlijk, alleen is dat voor onderwaterfotografie niet zo evident...
En tot slot nog een layout met recentere foto's. De andere waren van voor de wereldreis, deze zijn van vorig jaar augustus, toen deden we onze stagelessen voor Advanced Divers en bleven we in Zeeland kamperen. En dankzij dus beter fototoestel en flits heb ik ook veel mooiere foto's kunnen maken. De onderwaterwereld is echt wel fascinerend, ongelooflijk wat je daar allemaal ziet van klein leven!!!

Geen opmerkingen: