zaterdag, februari 03, 2007

And meet the new folks!

Ik heb jullie in vorige posts al verteld over de Konijnenburcht, een opvangcentrum voor afgestane, verwaarloosde en gedumpte konijntjes.

Ze zitten overvol, er komen de laatste tijd veel meer konijnen binnen dan dat er een nieuw gezin vinden, en ze waren op zoek naar tijdelijke opvangouders. Ik kon Wim overtuigen om er twee te halen, en het zijn twee jonge mannetjes geworden, geboren op 16 december 2006, dus nog heel jonge diertjes. De opvang doet rammetjes pas weg als ze gecastreerd zijn, maar deze zijn dus nog te klein om de operatie te ondergaan. Omdat ze dus tijdelijk "in de weg" zitten, hebben wij ons nu over Charlie en Finn ontfermd, tot ze dus groot genoeg zijn Verleden zondag had ik al een groot hok in de wacht kunnen slepen voor hen. De autorit naar huis, vanuit Londerzeel toch wel een uurtje, waren ze verschrikkelijk bang. Ik heb ze dan ook elk een kwartiertje uitgehaald om te knuffelen. Zo'n kleine, zachte bolletjes! Wat een verschil met de kanjers die we thuis hebben!
En van zodra we thuis waren, heb ik ze in hun nieuw kasteel geplaatst, en dat moest uiteraard direct verkend worden. Ik heb de indruk dat ze zich wel vrij snel thuis voelden, alleen Finn was een beetje aan de schuchtere kant, en verstopte zich meteen in het kleine hokje. Maar toen ik eraan kwam met allerlei lekkers (lees: sla, wortelen, hooi en stukje brood), dan smolt hun angst als sneeuw voor de zon en begonnen ze lekker te knabbelen. Uiteraard zijn de anderen nieuwsgierig naar die nieuwe geuren, dus ik hoop maar dat ze het vannacht een beetje rustig houden! Hier even een aantal foto's van de nieuwelingen in hun voorlopige thuis!
De oorspronkelijke opstelling van vorige week heb ik ook wat moeten wijzigen, omdat Pluisje teveel omviel, omdat ze niet veel kijkruimte had. Maar nu is het gelukkig weer beter!


En dit is een groepsfoto van alle 8 konijntjes die hier nu wonen!

2 opmerkingen:

Familie Kubben zei

WOW! Geweldig dat je de konijntjes opvangt! Zitten ze bij jullie in de garage? 8 konijntjes is namelijk niet te min :)

Anoniem zei

Hallo Vicky,

Zo te zien hebben Finn en Charlie het erg naar hun zin. Nogmaals bedankt om hen tijdelijk op te vangen! De konijntjes van de wachtlijst komen alvast deze week de opvang binnen.

Vriendelijke groetjes,

Konijnenasiel De Konijnen-Burcht.