zondag, januari 27, 2013

Het grote Wim Boydens project - Trailrunalbum

Wim kwam een 2-tal weken terug doodleuk vragen of ik nog voor het einde van de maand een album zou kunnen maken met zijn loopfoto's van vorig jaar, als documentatie bij zijn "nominatie" voor de gouden sportmerel... Tja, en in die tijd moesten ook nog de foto's en zo geselecteerd en ontwikkeld worden.  Ik kon niet veel anders dan toegeven natuurlijk, maar op voorwaarde dat hij al de foto's zou selecteren.  Ik zei hem dat hij tussen de 6 en 10 foto's moest uitzoeken.  Dus kwestie van een beetje teamwork.
Toen de foto's hier arriveerden, was het eerst op hoopjes leggen per wedstrijd.  Wim kwam tot de ontdekking dat hij nogal vaak hetzelfde aanheeft tijdens het lopen.  Bij nader inzien is dat mijn schuld, want ik heb niet graag dat hij té fel gekleurde dingen (zoals rood) aanheeft, omdat het moeilijker scrapt.  Nu, ik zag het helemaal niet zitten om dit album tijdig af te krijgen...
Maar plots kreeg ik het lumineuze idee om een keer te neuzen in mijn "naakte" layouts van de vroegere layoutworkshops, en bij wonder vond ik er perfect genoeg voor bij de foto's.  Dus heb ik dan op één dag gewoon alle foto's kunnen opkleven, op een andere dag de teksten en de titels, en vandaag dus de finishing touch.  En zowaar, ik had me voorgenomen hiermee klaar te zijn in de voormiddag, en het is gelukt! OEF!!!
Het titelblad heb ik wel vandaag nog helemaal gemaakt, had gelukkig nog een grote foto liggen die hier perfect voor was.  Ook wat oude alfabetjes boven gehaald, en een stempel met een mooie tekst die er perfect bij paste.
                                     


 Dit zijn allemaal foto's van voor 2012, toen hij zijn eerste trails begon te lopen.

Tweede keer dat hij de Ecotrail in Parijs liep (80 km), en ik al liftend naar de verschillende tussenpunten proberen te geraken, want autorijden in Parijs zag ik toch niet zo zitten... 
It's all in the details: washi tape met de Eiffeltoren, en ook een stansje van Marianne Design moest er gewoon bij!!!

Trail in de Ardèche (90km), meestal doen we dat tijdens de lange weekends in het voorjaar.  Maar helaas was Wim te vermoeid van het rijden de dag voordien, en heeft hij helaas moeten opgeven... Dit is nog altijd maar de enige die hij niet heeft uitgedaan (45-50 km)... En dan te weten dat ik op een prachtige plek langs een riviertje zat te wachten om hem te fotograferen, tot ik dus telefoon kreeg om hem totaal aan de andere kant van het dal te gaan ophalen... En ik heb ook een beetje trailrunning moeten doen om hem te halen, door een ruïne en zo, en dan te weten dat er een pad juist naast liep om hem te bereiken... 
Dus de volgende keer...

Nog een weekendje weg, zo bijna in het zuiden van Frankrijk.  Heb ook de ganse tocht meegereden om op zoveel mogelijk punten te staan om te supporteren en voor extra bevoorrading te zorgen.  Slapen in de auto, toeren uithalen om over smalle bruggetjes te geraken, afzien in de koude, en dat allemaal om hem te kunnen fotograferen... Maar hij is er geraakt, na 120 km in moeilijke omstandigheden (regen, koude, wind, mist...)

Dit is er eentje van onze reis naar Borneo, ik bleef in de stad en hij ging zomaar even een bergje beklimmen in één dag, waar de meesten een 2-daagse tocht van maken...

De UTMB is de grootste klepper in het trail-circuit, de bekendste grote trail.  Als je weet dat je voldoende kwalificatiepunten moet hebben uit andere wedstrijden, en je ook nog uitgeloot moet worden (iets minder dan 50% kans dat je erbij bent...) Helaas was door het slechte weer boven de 2000m (veel sneeuw) het parcours héél véél ingekort, maar hij heeft het gehaald! (normaal was het 166 km, nu "slechts" 100 km)

Dit was de laatste grote trail van het seizoen, maar was hem ook niet zo goed bevallen.  Ik was zelf niet mee, maar gelukkig via de website toch nog heel wat foto's waar hij op te zien is.  Hij heeft ook een grote afstand meegelopen met zijn vriend Mig.

Wim zou ook perse dat zijn verslagen van de verschillende trails in het album verwerkt werden.  Ik heb er toch wel even mijn hoofd moeten over breken, maar uiteindelijk heb ik pageprotectors kleiner gesneden op maat van het artikel, en terug dichtgekleefd met wat washitape in een passende kleur. Sommige kortere artikels zijn op de layout zelf gekleefd, maar de meeste zitten dus tussen de layouts.  Op een aantal is ook nog een foto verwerkt.


En zo zie je maar, elk heeft zo zijn eigen hobby's hé... De een al zotter dan de andere...

4 opmerkingen:

Els zei

Vind het een heel leuk album geworden en goed gezien van de page protectors om die kleiner te snijden!

ScrapsEls
www.scrapsels.com

Rose zei

Amai...heel goed je best gedaan!!!!
Die "love is" prentjes vind ik tof!!!!

daphné zei

een hele leuke geworden hoor, als dat niet doorslaggevend is voor de jury, dan weet ik het ook niet meer, hij moet dat gewoon winnen, als was het maar omdat hij het mooiste presentatiemateriaal zal hebben

Isabelle zei

ja hallo zeg! wat een mooie prestatie Vicky! Heel knap gedaan ook tekst is heel mooi ingewerkt. Knap zeg. Nu zwiert hij alle andere kandidates naar huis, dat is een feit! Mega project op zo'n korte tijd, super knap.
groetjes Isabelle
die dacht van ook wat te scrappen dit weekend maar het vrouwe volk dacht daar anders over hier...