zaterdag, juni 09, 2012

Kaartjesmarathon met Distress

Ik had me voorgenomen om gisteren wat te experimenteren met distress inkt, naar aanleiding van de workshop van volgende week vrijdag.  En ik was nogal goed op dreef, want ik heb met vanmorgen erbij toch ruim 30 kaartjes gemaakt!  Werken met distress heb ik altijd graag gedaan, maar zoals zoveel dingen, ontzie ik het soms om alles uit te halen, klaar te leggen en te beginnen "brielen".  Maar ik moet toegeven, als je zoals ik op een avond de achtergrondjes maakt, en vanmorgen de kaartjes, dan gaat het een stuk sneller om er zoveel te doen! Ik heb nog een paar blokjes zo liggen, die nog op een kaartje gekleefd moeten worden, maar ik zat zonder wit papier, dus ik ga dat dan nog volgende week in orde brengen.  Op die manier is mijn doos met kaartjes weer een beetje meer gevuld!!!
De meeste kaartjes zijn op ongeveer dezelfde manier gemaakt, en zoveel mogelijk met scrapbookpapier uit mijn restjesbak, zodat die ook een keer opgebruikt worden!

Combinatie van Stormy Sky & Shabby Shutters/Peeled Paint


Felle rode kaartjes met Tattered Rose, Victorian Veltvet, Aged Mahogany en Festive Berries

Deze vind ik zelf schitterend gelukt, is met Rusty Hinge en Brushed Corduroy, en vind ik een stijlvolle rouwkaart. Van deze heb ik nog een hoop vierkantjes liggen om op te kleven.

Ik was aan het experimenteren om achtergrondjes te maken, maar het was niet volledig naar mijn zin, maar in plaats van het weg te gooien, het tekstje erop gestempeld om deze rouwkaartjes te maken. Ook de bruintinten van hierboven zijn gebruikt, en ook nog wat Scattered Straw.

Van deze ben ik ook zéér tevreden, lekker simpel, maar toch! Hiervoor heb ik de kleuren Scattered Straw, Shabby Shutters en Peeled Paint voor gebruikt.

Dit zijn dan wat varianten erop, wat andere kleuren in de achtergrond en van papier.

Ziezo, dat was het weer voor nu!  Nu is het hoog tijd om mijn tafel op te ruimen, want het is alsof er hier een bom is ontploft!!!

En mocht je interesse hebben om te leren hoe je dit moet doen, er zijn nog plaatsen vrij voor de workshop van komende vrijdag!!!

4 opmerkingen:

jenny zei

Hey Vicky,zoveel kaartjes in zo'n korte tijd gemaakt en zo mooi gedaan, leuk vooruitzicht voor vrijdag, groetjes

Rose zei

Amai.....je heb weer je best gedaan!Zat er iemand achter je?(hihi)

Margo zei

Hoi Vicky,
je bent inderdaad lekker creatief geweest !
Wat een hoop kaartjes zeg !
Erg mooi !
Liefs
Margo

Tante Kaat zei

gevonden ;)
ik herken idd de techniek, het zit 'm dus echt in de manier van het aanbrengen. En je ziet, ook met de grovere lijnen zijn ze leuk :)
prachtige reeks kaarten overigens!
Grtjs
Katrin