dinsdag, juli 03, 2007

Dierennieuws

Zo, de laatste tijd een beetje te druk gehad om met veel konijnennieuws uit te pakken, vandaar dat we nu onze schade een beetje moeten inhalen natuurlijk! En uiteraard moet er ook weer veel geknuffeld worden.
Vrijdag was Wollie weer bezig met haar haar uit te trekken, het is al lang geleden dat ze nog al haar haar gehad heeft. Ze heeft dus regelmatig nestneigingen omwille van een schijnzwangerschap, maar het is wel grappig om te zien wat ze allemaal doet. Ze had dus in het driehoekig toilet alles kapot gebeten van krantenpapier, en dan alles verder opgevuld met stro, hooi en haar. Vooral als ze hooi of stro gaat rapen is dat een leuk zicht, alleen is het me nog niet gelukt om haar zo te fotograferen. En toen ik verse hooi en stro in het bakje deed, kwam ze die prompt halen voor in haar holletje te doen. Op zondagmorgen, toen ik naar beneden kwam en ging kijken hoe het met de konijntjes gesteld was, was mijn verbazing héél groot! Hun slaapkamerbakje lag beneden (normaal gezien staat het dus op het ijzeren stuk van de bovenkant), en het tapijtje wat erin lag als deken, lag nu bijna helemaal in haar holletje! Wat een grappig zicht. Natuurlijk was ze fier over haar werk en vond het fantastisch in haar nieuwe kamertje...

En toen ik later die morgen weer in de garage kwam, lag zelfs Pluisje te genieten in het bakje, samen met haar dochter. Het ziet er misschien vreemd uit, en misschien lijkt het alsof Pluisje dood ligt, maar dat is zeker niet zo! Ze heeft ooit eens een oorontsteking gehad die niet meteen behandeld geweest is, waardoor ze een schuin hoofdje heeft. Vooral binnen heeft ze daar last van, en haar hoofdje ligt dan zo schuin, en meestal legt ze het ook ergens op om te rusten. Maar eenmaal buiten houdt ze het wonderbaarlijk recht!

En zoals jullie al weten is Speedy echt een knuffelkonijn, en ook Wim is helemaal zot van hem! Het grappige is dat hij ook heel veel likjes geeft aan ons, nog geen ander konijn van ons heeft dat ooit zo veel gedaan. Sugar wel in het begin, toen hij klein was, maar nu dus niet meer. Speedy dus wel, en als hij bloot vlees ziet is hij vaak niet te houden! Likken aan de benen als je een korte broek aanhebt, of je armen en handen aflikken als je aan het knuffelen bent! Echt een schatje hoor, die Speedy!!! Ik moet toegeven dat ik soms wat jaloers ben als Wim een beetje teveel knuffelt met hem, want het is tenslotte mijn minnaar, of niet soms! :-)



En dan tot slot ook nog een beetje slecht nieuws... Toen ik buiten stapte, zag ik een klein hoopje liggen bij de voordeur, en het bleek een klein musje te zijn. Het moet blijkbaar uit het nest gevallen zijn, en aangezien het nog helemaal niet rijp was om te vliegen (het had nauwelijks veren en zijn oogjes waren ook niet open), is het hem fataal geworden... Ik weet dat het de natuur is, maar het doet toch wel pijn. We moeten blijkbaar ergens een nestje hebben bij ons dak... Laat ons hopen dat de rest van het nest het wel haalt. Ik zie de vader af en toe in de dakgoot zitten. Het kleintje heb ik in de lavendelhaag gelegd.

4 opmerkingen:

Vanessa zei

hoera eindelijk konijnennieuws!! wat zien ze er weer schattig uit!!

Anoniem zei

Wat fijn om te zien dat alles zijn gangetje gaat met de konijnen.Leuke foto's en dan vooral die van Speedy hihi grappig hoor.
Groejtes Lilian.

Anoniem zei

Leuke foto's weer! :-)
En jammer van het vogeltje... wij hadden ook een nestje merels laatst in de struiken!

Anoniem zei

Schattig! Die twee bij elkaar :) Die Speedy heeft je hart wel gestolen he, ik ken dat, Fisto moet mij maar een kopje geven en ik ben al pudding :D