dinsdag, november 08, 2011

Kaartjes voor het goede doel

Met het inkleuren op "dode" momenten tijdens de loopwedstrijden of op de luchthaven, heb ik altijd een grote voorraad stempelafdrukjes liggen, en meestal zet ik me dan een keer aan mijn bureau om een aantal kaartjes in elkaar te steken. Met als gevolg dat ik een grote voorraad heb, maar ja, wat doe je ermee?

Mijn schoonmoeder is mede verantwoordelijk voor een project in India, voor financiële adoptie van kinderen die behoren tot de christelijke minderheid in India. Dankzij sponsering hebben ze daar al waterpompen, scholen, ziekenhuizen en zo meer kunnen verwezenlijken. Ze is zelf al meerdere keren ter plaatse geweest om te kijken hoe het geld besteed wordt. Gisteren was er hier in Oostkamp een India-avond, en heb ik voorgesteld om mijn kaartjes daar te verkopen ten voordele van dat goede doel! Ik had nog snel een bordje gemaakt met een Indisch Magnoliake. Ik had die speciaal voor die gelegenheid gekocht, ik had er nog nooit een kaartje van gemaakt, maar dus hier dus een "reclame"versie.



Ze had mijn pakje van 100 wenskaarten voor allerlei gelegenheden al komen ophalen, maar ze vond het jammer dat er geen kerstkaarten bij waren. Ik was dat in feite wat uit het oog verloren. Maar geen paniek, ik had er op de workshop van afgelopen vrijdag nog gemaakt, en ik heb er gisteren in een half uur tijd toch ook nog een stuk of 9 gemaakt. Da's dan het voordeel van ingekleurde stempeltjes. Deze zijn niet met de copics ingekleurd, maar ze dateren nog uit de tijd dat ik de stiften van Nellie Snellen gebruikte, en daar kon ik niet zoveel schakering inbrengen als met de copics.


En vandaag wist mijn schoonma me te vertellen dat ze nog een 60-tal kaartjes over heeft, en dat wil dus zeggen dat de helft van mijn kaarten verkocht is!!! Blijkbaar moeten ze serieus in de smaak gevallen zijn bij het publiek, en ze weten dat het ook volledig voor het goede doel is! Dus dat wil zeggen dat ik er wel nog zal maken, normaal gezien is er begin december ook nog kerstmarkt waar ze staan met een standje, dus ik denk dat ik dan maar best tussendoor een voorraadje aanleg!!!

Geen opmerkingen: