woensdag, februari 13, 2008

Afscheid van Frodo

Frodo is zaterdag richting z'n nieuw baasje Nicole vertrokken, maar ik had gelukkig nog een hele week vakantie om van hem te genieten én om nog uitgebreid foto's te nemen van hem.
Omdat ik het zo zielig vond om hem in zijn kleine hokje te laten zitten, had ik Speedy op zondag 3 februari buitengedaan, zodat Frodo in de keuken kon rondlopen. Maar dat vond Speedy niet zo'n goed idee, hij vond het maar niets dat er een ander konijn aan de andere kant van het raam zat, op ZIJN territorium dan nog wel! En Frodo was druk bezig met er zijn territorium van te maken, door overal keuteltjes te deponeren, en alles met zijn kin te bewrijven.... Speedy vond het echt niet leuk, en hij keek dan wel erg beteuterd naar binnen.


Frodo heeft ook lange tijd op de livingtafel gestaan, gewoon omwille van het feit dat Speedy als ik beneden ben mag loslopen in heel de living en de keuken, maar als Frodo op de grond stond, kwam er daar altijd boel van. Maar het was ook leuk, zo kon ik steeds naar zijn zotte kuren kijken: eten, omvallen van de slaap en wassen...

Maar omdat Frodo dus overal liep te keutelen, en dit in een keuken niet zo plezant is, had ik even nagedacht voor een andere oplossing. Want als hij buiten in de ren zat, konden geen van de andere konijnen buiten, en binnen was het kooitje maar heel klein. En het was ook zonde om de anderen niet buiten te doen, want het was behoorlijk goed weer. Uiteindelijk heb ik hem dan losgelaten in de binnenren van de andere nijntjes. Tot ik plots een hels lawaai hoorde: blijkbaar was hij in de wasbak gesprongen (die in feite in de ren staat, maar geen ander konijn heeft er ooit aan gedacht om daarin te springen), en zo verder op de kasten ernaast, en hij had dus een metalen eetpot tegen de grond gegooid. En blijkbaar vond hij het fantastisch in die ren, want hij liep de hele tijd weg en weer, en maar springen van de wasbak op de kast en terug naar beneden, tot hij moe maar tevreden neerplofte op de vensterbank... En dat leverde uiteraard weer ontzettend leuke foto's op! Vooral de eerste 2 foto's, waar hij zo recht in de lens kijkt, zijn mijn favorieten!



En dan op vrijdag moest ik in feite al afscheid nemen van hem, want op zaterdag zou Anja hem na de scrapbookdag meedoen om dan bij Nicole af te leveren. Maar aangezien het scrapvookdag was, zou ik niet veel aandacht kunnen besteden aan hem, dus moest het maar een dagje eerder.
Uiteraard ook veel foto's genomen (ruim 100, stel je voor!), waaronder een heleboel portretten van ons samen. Even een selectie van de leukste foto's!








En tijdens de scrapbookdag heeft Wim Frodo dan weer in de ren gezet als de anderen buiten zaten, en toen heb ik ook een paar foto's genomen. En ook Virginie heeft van Wim, Frodo en ik samen ook nog een paar foto's gemaakt...


En toen iedereen bijna weg was, en Anja naar huis wou vertrekken, was het tijd om afscheid te nemen. Ik had het best moeilijk, maar ik had min of meer vrijdag al uitgebreid geknuffel en afscheid genomen, ik had hem 's nachts zelfs bij ons op de kamer gezet... Toch had ik he zo moeilijk om hem uiteindelijk definitief in het hokje te steken... traantjes kwamen er net niet aan te pas, maar die waren er de dag voordien al geweest. Maar ja, uiteindelijk wist ik wel dat ik hem niet kon houden, en was ook blij dat hij zo snel terecht kon bij Nicole, maar je zorgt ruim een maand voor het diertje, dus je gaat je daar automatisch ook een beetje aan hechten. Maar ik ben er zeker van dat hij ook een fantastisch leven zal hebben bij Nicole! En, ik ga wel nog af en toe wat van hem horen en zien, dus dat is ook altijd leuk!!!

THE END

6 opmerkingen:

Anoniem zei

Hey Vicky,

Frodo is goed aangekomen bij Nicole. Ik had wel zin om door te rijden naar Aalst met de schatje op de achterbank. Misschien nemen wij later ook wel nog konijntjes. De foto's op je blog zijn zo mooi. Er zitten er een paar hele mooie tussen... Koester die maar, het zijn mooie herinneringen.

Neem je eens een kijkje op mijn blog? Er staan al een aantal werkjes op van de scrapbookdag (die ik ondertussen afwerkte).

Groetjes, Anja

sollie zei

Die konijnen hebben toch echt een luxeleventje hé. Ik heb mijn konijntje gisteren ook wat buitengezet maar het gras was nogal nat. Kan dit kwaad?
groetjes Isolde

Anoniem zei

hallo Vicky,uwe frodo stelt het hier goed,de hond gaat er steeds naast liggen,dus er is al wat companie!!!en nu afwachten wat de poezelige vriendekes gaan doen zaterdagavond!!?dan zou ik moeten verhuisd zijn met de hele beestenparade!!en inderdaad een knabbelaarke he!die tandjes staan niet stille!!!prachtige fotoos trouwens op jouw blog!!!niekolken

Essie zei

So great to see all the picz of your bunnies and read their stories. Love the way to live in your house (mine are in the garden and not really into hugging)

Love, es

Familie Kubben zei

Hallo Vicky, dit is echt "too cute!" Wat een geweldige foto's van Frodo en Speedy die door het raam kijkt! Kan me voorstellen dat Speedy hier niet blij van werd... hihi Koester de foto's maar, het blijven toch geweldige diertjes, konijnen...

Veerle zei

wat een leuke foto's zeg! en kan me voorstellen dat je het moeilijk had om hem mee te geven!

groetjes