zondag, oktober 07, 2007

Een mooie herfstochtend

Mistig, niet zo'n prettig weertje, maar wel ideaal om te fotograferen. Toen ik naar de bakker ging, zag ik dat het zo'n dag was, dus ik ben er even op uit getrokken in de tuin en rond het huis, om een paar mooie foto's te maken van spinnenwebben waar de dauw op ligt. Het is pas laat opengeklaard, en het was lekker weer daarna, zo goed zelfs dat we nog een barbecue gedaan hebben!
Maar geniet even mee van de mooie creaties die deze minder mooie (maar wel zeer nuttige) dieren maken. Trouwens, ik heb liever spinnen in huis dan vliegen, maar dat even terzijde.

Vreemd genoeg was van de tientallen webben die er in de haag zaten, slechts ééntje bewoond door een prachtige spin.

Aan een zijden draadje...

Fast food (nog niet verpakt...)

This is my home

Het web van een minder gesofisticeerde spin

3 opmerkingen:

Wim zei

Sebastiaan

Dit is de spin Sebastiaan.
Het is niet goed met hem gegaan.

LUISTER!

Hij zei tot alle and're spinnen:
Vreemd, ik weet niet wat ik heb,
maar ik krijg zo'n drang van binnen
tot het weven van een web.

Zeiden alle and're spinnen:
0, Sebastiaan, nee, Sebastiaan,
kom, Sebastiaan, laat dat nou,
wou je aan een web beginnen
in die vreselijke kou?

Zei Sebastiaan tot de spinnen:
't Web hoeft niet zo groot te zijn,
't hoeft niet buiten, 't kan ook binnen
ergens achter een gordijn.

Zeiden alle and're spinnen:
0, Sebastiaan, nee, Sebastiaan,
toe, Sebastiaan, toom je in!
Het is z— gevaarlijk binnen,
z— gevaarlijk voor een spin.

Zei Sebastiaan eigenzinnig:
Nee, de Drang is mij te groot.
Zeiden alle and'ren innig:
Sebastiaan, dit wordt je dood...

0, o, o, Sebastiaan!
Het is niet goed met hem gegaan.

Door het raam klom hij naar binnen.
Eigenzinnig! En niet bang.
Zeiden alle and're spinnen:
Kijk, daar gaat hij met zijn Drang!



Na een poosje werd toen Žven
dit berichtje doorgegeven:
Binnen werd een moord gepleegd.
Sebastiaan is opgeveegd.

Anoniem zei

wat een mooie foto's!!jij kan een kriebelbeestenboek maken!!met sprinkie de sprinkhaan erbij,en wie weet welke biestjes jij nog allemaal fotografeerde????

Anoniem zei

Prachtige foto's zeg. Heel mooi!