maandag, maart 18, 2013

Scrap like an Egyptian

Op zondagvoormiddag had ik nog zelf een Copic-cursus gevolgd bij Diny en Annie, en in de namiddag stond dan nog meer knutselen op het programma.  En omdat ik zo goed op dreef was na het scrappen van de duikfoto's, deed ik dus lekker verder met de Egypte-foto's.  Kwestie van de zon een beetje te zien aangezien ze hier nog niet echt van de partij is...  We hebben vooral gedoken in Egypte, maar ik wou toch nog perse wat zien van de cultuur, dus gingen we een dagje naar Luxor (het oude Thebe).  Amai, je wil niet weten hoeveel foto's ik daar gemaakt heb, dus ik ben wel nog even zoet.
En het was helemaal hilarisch toen plots op de radio het liedje "Walk like an Egyptian" van The Bangles speelde!!!

Voor dit deel van de reis probeer ik te zorgen voor drie constanten:
* werken op cremekleurige cardstock (want het zijn toch allemaal foto's in dezelfde tinten)
* mijn hiërogliefenstempel gebruik ik op elke pagina
* titels gemaakt met grote en kleine alfabetstickers

 Dit is het titelblad geworden, met een paar typisch Egyptische dingen, namelijk de obelisk en scarabee.

De stad Luxor ligt op de ene oever van de Nijl, en aan de overkant een paar mooie toeristische attracties.  Dus moesten we een motorbootje nemen om die te bereiken.

De linkerpagina gaat over het grote contrast tussen landbouwgebied en het zand, en dat verschil is op de foto's ook duidelijk te zien.  De rechterkant zijn grote beelden die ooit aan een tempel stonden.  Het zijn er twee, maar de ene was in restauratie, dus heb ik dat maar niet gefotografeerd met de stellingen...

En dan uiteraard één van de grote kleppers, namelijk de Vallei van de Koningen.  Helaas mocht er daar niet gefotografeerd worden, dus heb ik enkel maar een paar van de buitenkant.  Uiteraard ook het toegangsticket erop verwerkt, en op mijn stempelset stond ook een scène van de troon van Toetanchamon, en aangezien zijn graaf zich haar ook bevindt, vond ik het wel leuk om dit er ook in te verwerken.  Heb het ingekleurd met Copics zonder al te veel rekening te houden met de schaduwen, en het witte papier dan verder bewerkt met Distress Inkt om het ouder te laten lijken (zie detail hieronder).  En aan de rechterkant de grote tempel van een vrouwelijke farao, waar ik ook ontzettend veel foto's van heb (voornamelijk ook veel details).  Ook hier weer de toegangskaartjes opgezet.
  
Straks nog even het voorbeeld maken voor de kaartjesworkshop van woensdag, en dan hopelijk weer een beetje aan de scrap, want ik ben nu goed op dreef!!!

Geen opmerkingen: