maandag, april 02, 2012

Een nieuw duiklogboek in elkaar geknutseld

Omdat ik gisteren mijn 100ste duik deed, was het hoog tijd om een nieuw logboek te maken.  Mijn eerste editie was in feite maar een verzameling van losse blaadjes, maar ditmaal wou ik er een ingebonden exemplaar van maken.  Dus na het aanpassen van de pagina's en het printen ervan, moest ik nog zorgen voor de versiering van de kaft! Ik hou ook ontzettend van fotograferen onder water (ik heb in feite altijd mijn fototoestel mee bij het duiken) en daarom heb ik dus een aantal van mijn lievelingsfoto's uitgezocht om de kaft te sieren.
Voor de kaft heb ik 2 stevige stukken karton genomen, en dan bekleed met papier, uiteraard allemaal in het thema van vissen of duiken!
Dit is de voorkant, met een foto van mij (genomen door de divemaster) in Thailand.  Het is altijd leuk om een keer zelf op de foto te staan al duikend... Het papier van BoBunny paste hier perfect voor!
Dit is dan de voorkaft aan de binnenkant, met een paar van mijn favoriete foto's uit het buitenland!  Manta's zijn altijd schitterend om te zien, en ook haaien staan hoog op mijn to see-lijstje.  Deze foto toont een bullshark tijdens een sharkdive in Fiji.  En de onderste foto is een koraaleilandje in Egypte, met ertussen een dikke murene. Papier is van Graphic45.
Een visjespaperclip als bladwijzer, om te weten waar ik moet noteren!
Dit is de binnenkant van de achterkaft, ook weer foto's uit het buitenland.  Bovenste foto is één van mijn favoriete vissen, het is zo'n opblaasvis ofte Porcupine.  De onderste zijn twee kleine murenes, het was grappig om die twee onder water bezig te zien met kibbelen. Dit is niet echt papier voor duiken, maar vond het wel leuk met die stempeltjes, het is ook van Graphic45.
En dit is de achterkaft, met diverse zoetwatervissen uit steengroeves in België: de steur in La Gombe, de snoek vorig jaar in Vodelée en tenslotte de karper (heb per abuus baars geschreven, nu ja...) in La Rochefontaine. Het golfjespapier is van BoBunny.
Ik heb de kaften bekleefd met stukken oude pageprotector, en vastgezet met kleine gluedotjes in de hoekjes.  En dan het geheel in The Cinch gestoken, een machine om in te binden.  Die staat hier al een tijdje in de kast, maar dus nog niet gebruikt.  Maar bij deze is dat dus ruimschoots goedgemaakt!
Ik ben ontzettend blij dat ik ten eerste al wat heb kunnen knutselen deze vakantie, en dat ik uiteraard ook werk heb gemaakt van een scrapversie van mijn duiklogboek.  En omdat het weer steeds beter wordt, ga ik ook weer meer gaan duiken! 't Is eens wat anders dan gaan supporteren als Wim gaan lopen is!

Geen opmerkingen: