donderdag, februari 18, 2010

Konijnenperikelen DEEL 4: Sugar heeft er ook van!

Toen Brownie goed en wel genezen was, merkte ik een paar dagen later, op 30 januari op dat Sugar ook serieus last had om te lopen. Dus ik meteen weer naar buiten, en lap, hetzelfde als van Brownie! Alleen heeft Sugar er stukken erger van. Dus ik weer naar de dierenarts achter mijn 10 spuitjes. Bij Sugar is het zo dat de dokter zei dat als zijn hoofd-tollen en ogen-draaien niet zou verbeteren, dat we hem beter zouden laten inslapen. Je kan gaan denken dat ik weer in alle staten was... Nu, gelukkig is Sugar een vechter! Hij kan dan wel voorlopig niet meer lopen, hij eet verschrikkelijk veel, krijgt heel veel liefde van mij en Speedy en het lukt hem elke dag beter om zijn evenwicht te bewaren. De laatste twee dagen zet ik hem ook even buiten, en dan doet hij zijn best om wat te lopen. Niet veel, en telkens in een cirkeltje, maar het lukt hem toch! Nu, omdat ik bij Sugar geen water kan zetten (het risico op omstoten is te groot), geef ik heel veel groenvoer. En Speedy weet dat maar al te goed, want hij springt dan altijd bij Sugar in de mand om zijn groenvoer te pikken! Speedy krijgt niet veel groenvoer van mij, omdat hij anders te veel diarree zou hebben, maar als hij zijn kans schoon ziet, dan neemt hij er wel van Sugar! Sugar blijft dus voor de rest van de tijd in de zachte hondenmand, al dan niet in het gezelschap van Speedy, en elke dag gaat het een klein beetje beter met hem. Bij Pluisje en Brownie is het ook gelukt, waarom zou het dan bij hem niet lukken?






Om die twee zo samen te zien, is fantastisch!!!

1 opmerking:

sollie zei

Oei oei, het is een echte ziekenboeg bij jullie. Hopelijk worden de andere konijntjes niet ziek.
Jammer van Floppy. Ik heb ook zo mijn konijn gevonden in de tuin.
groetjes isolde