maandag, december 04, 2006

Hazel heeft nestneigingen

Tja, het zal wel een beetje aan het goede weer liggen zeker? Maar Hazel heeft de kriebels in de buik. Ik had het deze week al opgemerkt, maar vandaag was ze alweer bezig...
Ik had zaterdag de hokjes helemaal gekuist, maar daar zie je niet te veel meer van. Ze heeft de hele boel ondersteboven gehaald, het krantenpapier kapot gescheurd en alle hooi en sto dat ze kan vinden, verzamelt ze in haar bekje, en legt ze dan in een bakje neer. En daar is ze druk mee aan het werk. Vandaag was het zelfs zo dat ze al begon met plukjes wol uit haar borst te trekken om het nest te bekleden.
Alleen is de vraag: is ze zwanger of niet? Antwoord is vrij simpel: NEEN, tenzij de dierenarts zijn werk niet goed gedaan heeft, maar dat betwijfel ik. Of tenzij de Heilige Geest van de konijntjes van plan is een Kerstekonijntje te verwekken, maar dat zal het ook wel niet zijn vermoed ik. Ze is gewoon schijnzwanger! Da's blijkbaar iets wat regelmatig voorkomt bij niet-gesteriliseerde vrouwtjes. Maar het is toch wel leuk om te zien wat ze allemaal aan het doen is!

Met de haren in de mond...
Het nestje en plukjes haar
De 3 (Hazel, Brownie & Sugar) in hun "buitenverblijf", een extra ruimte naast hun hok, zodat ze toch wat weg en weer kunnen huppelen, maar toch niet bij de andere nijnen kunnen.

1 opmerking:

Anoniem zei

Schattig zeg! Hoop je dan niet stiekum op een babykonijntje??? Ik zou dat zeker doen ;-) He Vicky, ik heb je getikt! Om de opdracht te zien, neem je best een kijkje op mijn blog! Doen hoor, is leuk :-)