zaterdag, november 25, 2006

Opgeruimd staat netjes

Pff, ik heb zoveel stempels, maar ik doe er zo weinig mee. De meeste stempels dateren uit mijn kaartenmaakperiode. Maar aan kaarten maken kom ik al lang niet meer toe, scrappen, da's mijn allergrootste passie.
En omdat ik eens meer gebruik wil gaan maken van de stempels, besloot ik een grote opruimactie te doen en alle stempels die ik heb te centraliseren. De meeste gewone stempels zaten in een grote doos, de alfabets stonden in kastjes op mijn bureau. Maar tijdens workshops en crops was dat niet echt handig, want dat was een hele verhuis.
Dus dan heb ik gewoon alles op een hoop gegooid, en dit was het resultaat...

Donderdag had ik bij de Casa een ladenkast in hout gekocht. Niet goedkoop, 79€, maar wel erg practisch. Alle laden eruit, op de grond gelegd en dan kon het sorteren beginnen. Grote voordeel van de bovenste schuifjes is dat houten stempels er gewoon inpassen. Dus je doet de lade open en je ziet meteen welke stempels er zijn. Ik heb zoveel mogelijk geprobeerd alles op thema te zetten, zoals kerst, tekststempels, natuur, ... En dan volgen ook nog een aantal alfabetschuiven. Na een halfuurtje opruimen was alles netjes gesorteerd in de schuiven, en dan nog alles terug op zijn plaats.
De onderste schuiven zijn voorbehouden voor inkt, penselen en verf, dus vanaf nu heb ik alles dicht bij de hand en kan ik geen excuus meer verzinnen om geen stempels te gaan gebruiken...

Mijn goede voornemen is om alles eens serieus te gaan opruimen, ik heb nog massa's lint, maar gebruik het ook bijna niet. Nu, ik zal wel proberen om mijn opruimtips ook met jullie te delen hoor, misschien heb je er ook wat aan dan!

Geen opmerkingen: