zaterdag, juni 30, 2007

School's out for SUMMER!

Alleen zou je er buiten niet te veel van zeggen, de zomer is ver te zoeken...
Het was de laatste weken nogal druk hier, met de scrapbookdag en de examens, en dan volgden vorige week nog de deliberaties. Tussen die sessies in, zijn we op woensdag met een aantal collega's gaan wandelen. Het is een traditie om te wandelen in september en op het eind van het jaar, en eventueel nog eens tussendoor.
Ditmaal was het niet aan de kust (meestal gaan we naar de buurt van Wimereux) maar meer in het binnenland, meer bepaald in de buurt van Bouvelinghem. We waren voorzien op het slechtste, maar uiteindelijk hebben we een schitterende dag gehad met één keer een paar druppeltjes, maar dat kon je haast geen regen noemen. Sommige plaatsen waren erg modderig, omwille van het "goede" weer van de afgelopen dagen... We hebben in totaal een 18 km gewandeld, en nadien zijn we nog met z'n allen gezellig gaan eten in Gravelines, dichtbij de grens. Even een impressie!




EDIT: Ik was nog even vergeten te vertellen dat ik onder andere twee dode mollen gezien heb onderweg, dat is toch ook geen alledaags zicht. Maar meer nog, ik zag ook een klein haasje in een greppel in het midden van de weg. Ik zat achteraan met nog twee collega's, toen ik het langoortje zag zitten. De hele groep was al voorbij, en niemand had het diertje gezien, en het diertje had ook niet gereageerd. Heel vreemd dus. Op het eerste zicht was er niets mis met het diertje, het zat gewoon in het midden van de weg in een lager gelegen stukje. Misschien had mama haas gezegd dat het er kost wat kost moest blijven, omdat ze haar kleintje anders niet zou terugvinden, en deed het kleintje wat hem was opgedragen. Ofwel was het zo ziek en verzwakt dat het niet weg kon. Ik heb het voor de veiligheid maar niet aangeraakt. Helaas had ik ook mijn fototoestel niet bij, anders zou ik het wel gefotografeerd hebben. Maar ik heb de hele wandeling met het kleine haasje in mijn hoofd rondgelopen...
En nu is het vakantie, dus genieten van 2 maand verlof, een reisje naar Alaska, maar er moet ook nog veel gewerkt en opgeruimd worden in huis en in de zomer werk ik ook nog een paar dagen in de horeca aan de kust... Ik zal me alleszins niet vervelen!!!

2 opmerkingen:

Vanessa zei

en wij komen scrappen!!!!

Anoniem zei

Ik ben op dinsdag met m'n klas (3e leerjaar) 15km gaan wandelen in de bossen van Tervuren (de gordel) en je raadt het al... de hele dag regen!! ;-)