zaterdag, januari 06, 2018

Goede voornemens...

Een nieuw jaar, dus nieuwe voornemens...
Meestal doe ik daar niet aan mee, omdat ik toch weet dat ik heel veel moeite heb om me daar aan te houden eigenlijk...
Maar er zijn wel een paar "projecten" waar ik dit jaar aan ga werken, vooral op scrapgebied dan!

* Ik vond onlangs bij het opruimen van foto's nog een mapje met foto's van New York terug, inclusief allerlei folders, ticketjes en dergelijke meer. De reis dateert al van 1998, nog lang voor er sprake was bij mij van scrapbooking of digitale fotografie.  Al 20 jaar liggen die foto's dus onaangeroerd in de kast, ze zijn wel ontwikkeld geweest en dat was het dan... Ik heb ondertussen ook al wat materiaal bij elkaar verzameld met als thema NYC, om dus 20 jaar na datum eindelijk dat album eens te scrappen...

* Als ik scrap, geef ik meestal de voorkeur aan de kleinere trips en reisjes, waar ik geen overload van duizenden foto's heb... Die laat ik dan afdrukken, en zie wel waar ik geraak bij het scrappen.  Maar zo geraken mooie reizen, zoals naar Uganda, Galapagos, Indonesië, ... op de achtergrond omdat de hoeveelheid foto's haast niet te overzien is.  Daarom zou ik toch graag dit jaar nog mijn album van Australië (nog van de wereldreis in 2009) afwerken, in ben daar in december al aan begonnen met het eerste deel van Sydney, maar de outback moet ik nog foto's van selecteren en laten afdrukken.  Dan staat nog Indonesië tijdens de wereldreis op het programma, maar ik zou ook graag dus nog een andere grote reis willen aanpakken... Maar dat betekent ook dat ik veel tijd zal moeten steken in de selectie van foto's, en beslissen of ik het gewoon scrap of in PL-stijl ga doen, waar ik de laatste tijd toch ook wel vaker voor opteer eigenlijk.

* De layoutkast krijgt gelukkig ook stilaan meer vorm, albums op jaartal gesorteerd en losse layouts in albums.  Dat moet ook helemaal op punt komen in 2018, zodat ik mijn nieuw gescrapte albums meteen op de juiste plaats in de kast kan plaatsen...

* Veel plannen dus, naast mijn wekelijkse layouts voor mijn Project Life... Ook dit vind ik ontzettend leuk om te doen, omdat ik dus zo eindelijk de alledaagse foto's van de katten, konijnen, tuin, en zo meer kan verwerken, maar dat neemt natuurlijk ook tijd in beslag... Maar ik ga hier ook in 2018 graag mee door!

* En uiteraard hoop ik ook van harte dat onze maandelijkse crops met de vriendinnen blijven doorgaan.  Ook de scrapweekends zijn er altijd om naar uit te kijken, eentje in de paasvakantie in de Kempen en eentje in het najaar in Zedelgem, en misschien tussendoor nog eens een weekendje met de vriendinnen alleen, helemaal in het teken van scrappen... Op die manier kan ik ook echt wel efficiënt werken en krijg ik op een weekend echt wel veel gedaan. Misschien geraak ik ooit wel eens bij met mijn werk zo, hoewel dat wel wishful thinking zal zijn...

Geen opmerkingen: