zondag, januari 27, 2008

En daar gaan we weer, teller tikt aardig aan! (Challenge # 43-52)

De laatste tijd maak ik mijn layouts altijd in 3 etappen: de basispagina maak ik tijdens de layoutworkshop, de foto's komen erop tijdens de crop, en de letters en tekst doe ik dan meestal achteraf als ik rustig aan mijn bureau zit te werken. Met deze pagina's was het niet anders. Enne, voor de verandering een keer geen Alaska-foto's, want ik was nog in blijde verwachting van een nieuwe lading van een kleine 200 stuks...
Vandaar dus dat ik al foto's aan het scrappen ben van in Rusland, meer bepaald Sint-Petersburg. En ook weer allemaal papier uit de overgrote stapel... Maar ik heb me voorgenomen om voor de challenge zo weinig mogelijk te grijpen naar Basic Grey of Scenic Route papier, maar dat ik eerst moet zien of ik mijn goesting vind in het ouder papier waar er hier ook massa's van liggen in mijn persoonlijke voorraad. En dat is op zich al een challenge hoor om mijn favoriete merken links te laten liggen...
Al de layouts zijn tijdens de layoutworkshop van afgelopen dinsdag gemaakt. En ik moet zeggen dat mijn schetsen erg in de smaak vallen, en blijkbaar niet alleen op de schetsenblog, maar afgelopen dinsdag was het echt wel een overrompeling qua workshoppers, en daar voel ik me alleen maar goed bij. Want de schetsen slaan echt wel aan, en daar ben ik natuurlijk heel fier op! En voor de gelegenheid had ik zelfs 4 schetsen voorzien in plaats van de gebruikelijke 3. Zo zie je maar: op korte tijd kun je heel wat scrappen, en ik denk dat elke scrapper dat wel wil, om snel van die reuzestapel foto's vanaf te geraken.
En ziehier dan mijn creaties:

De meest noordelijke echte Egyptische sfinxen zijn te vinden in Sint-Petersburg, en bij de griffoen kun je een wens doen, en dat is Wim op de foto aan het doen. Op de linkerpagina is nog een foto tekort, die had ik vergeten te bestellen...

Een aantal foto's van het kitcherige barok-interieur van het Winterpaleis, waar nu het grote museum van de Hermitage gevestigd is. Voor de gelegenheid heb ik nog eens mijn wenskaartstickers van onder het stof gehaald, want de gouden letters en sierrandjes passen er perfect bij!

Twee van de zovele kerken die we gezien hebben tijdens onze stadrondrit. Beide kerken zijn blauw en wit, typisch voor de kerken die Elisabeth liet bouwen in de stad. Ik heb ook hier weer veel journaling, maar dat is steeds de historische achtergrond van de kerken of andere bouwwerken.

Een paar foto's van het oude havenkwartier van de stad ten tijde van de tsaren.

Deze layout was niet van de layoutworkshop, maar wel naar aanleiding van de schets op de schetsenblog van deze week. Ik had al 2 uitwerkingen, maar ik heb er nog eentje bijgedaan. En deze schets was blijkbaar bij heel wat leden van het designteam favoriet, want we hebben maar liefst 11 verschillende uitwerkingen. Als je daar geen inspiratie van krijgt, dan weet ik het ook niet meer. Enne, deze layout was in minder dan een halfuur gemaakt, ik denk dat de journaling daar dan niet bijgerekend is, want daarvoor moet ik toch eerst weer een beetje surfen om de nodige informatie te vinden. Voor deze pagina's heb ik echt wel héél oud papier gebruikt, ik denk dat een aantal vellen nog van mijn allereerste aankoop bij Akkefietje dateren, en dat is toch ook alweer een heel eind geleden!
Ik heb van de bijeenkomst van het schetsendesignteam (verslag en foto's houden jullie nog ff tegoed) ook weer 3 spreads liggen, dus misschien ga ik daar straks nog mee aan de slag na het eten en opruimen, en volgende dinsdag is er weer layoutworkshop, dus dat betekent weer 6 pagina's. Leuk vooruitzicht voor mijn challenge natuurlijk!!!

1 opmerking:

Caroline van Scrap2be zei

Ze zijn erg leuk geworden, Vicky! Ik heb ze natuurlijk ook in het echt gezien, lol! Mijn uitwerkingen met de schetsen van gisteren zijn ook klaar, ik post ze zo dadelijk op mijn blog, gezien we dat mochten doen - joepie! En ik kijk er echt naar uit om een volledige dag op die manier te werken (zoals je layoutworkshops), want dan kan ik ook iets op verplaatsing doen, lol! Het lukte goed zaterdag en vandaag zit alles er op en er aan, dus eens niet iets van op verplaatsing verhuisd naar een duistere rommelhoek: goed he! Als je nog eens een album op een dag-workshop plant, laat het dan ook maar weten, dan maak ik eens mijn trouwboek opnieuw (zonder foto's wellicht?), super! Kan niet wachten...