maandag, november 05, 2007

From Russia with love

Voilà, ik ben sinds vannacht terug in het land, maar ik voel me op dit moment verschrikkelijk mottig. Het zal aan het weer liggen, het is hier véél warmer dan wat ik de laatste week gewoon was. Dus zal ik maar vroeg mijn bedje inkruipen, maar ik wou jullie gewoon laten weten dat ik veilig en wel terug ben.
Als voorsmaakje wil ik jullie alvast een paar foto's tonen (laat ons zeggen, een stuk of 25 van de bijna 1000), ook speciaal voor de mensen die graag mijn blog lezen op hun werk :-) En voor de bezoekers die zich afvroegen of ik het standbeeldje met het konijn gezien heb, het antwoord is JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA en ik ben er na heel wat pogingen in geslaagd een muntje (zowaar een roste eurocent, maar kom...) tussen zijn poten te krijgen en mocht dus mijn wens doen!!! Toegegeven, we zijn er zelfs 2 keer naar toe gegaan en als een zot muntjes gegooid. Vanaf nu spaar ik alle muntjes op, zodat ik bij een volgende keer in Sint-Petersburg véél méér wensen kan doen.

SINT-PETERSBURG

Het konijn bij de Brug naar de Sint-Petrus en Paulus vesting.


Op de schoot bij een of andere tsaar (ben de naam kwijt, komt wel nog) en een foto van de balletuitvoering van "Le Corsaire" in het befaamde theater Marinskii.


Zicht vanop de koepel van de Sint-Isaac kerk (zicht op spits van Admiraliteit en van de Sint-Petruskerk) en langs de spiraaltrap weer naar beneden.


In en nabij het Hermitage museum...


In het Catharina-paleis (Tsarkoje Selo). Let ook vooral op onze hippe blauwe schoenovertrekken...

Doorkijkje op het Hermitage gebouw "by night"


Toppunt van de Russische kerkelijke bouwkunst: een gebouw vol lekkere ijsjes! Mijn favoriete gebouw van Sint-Petersburg, zowel binnen (vol mozaieken, als je ooit niet weet wat gedaan moet je ze maar een keer gaan tellen) als buiten ronduit schitterend!

MET DE NACHTTREIN NAAR MOSCOW


MOSCOW

Zicht op het Rode Plein, het Lenin-mausoleum (slechts 5 à 10 minuutjes moeten aanschuiven) en de rode muur van het Kremlin en uiteraard ook de Sint-Basiluskerk met de ijsjes, die model heeft gestaan voor de Sint-Petersburg versie. Helaas was de binnenkant een serieuze tegenvaller...


Allemaal eendjes op een rij in het park buiten het Novodevichy-klooster
en Tsarenbel in het Kremlin


Kopies van antieke beelden in het Puskin-museum

De rest van de foto's en het verslag houden jullie nog van me tegoed. Maar het is voorlopig druk op school met vergaderingen en toetsen (stoute ikke heb vandaag en morgen veel toetsen gezet... kwestie van te recupereren na de reis) dus dat betekent minder tijd om alles uit te typen en te doen. Ook het verslag van Alaska moet dringend bijgewerkt worden. Ik doe dat zoveel mogelijk in springuren op school als ik niets te doen heb, maar nu komen dus véél toetsen om te verbeteren...

5 opmerkingen:

sollie zei

Nu ben ik echt helemaal jaloers!!! Zo mooi dat het ginder is. Ben benieuwd naar je volgende foto's.
groetjes Isolde

Veerle zei

Wauw. Ziet eruit als een superleuke reis, maar wel koud brr!!

Krisje zei

Echt mooi zeg! Het lijkt me veel GROTER en gigantischer dan kleine zusje Bratislava ;-) Maar ja, dat was dan eerder Sissi, en jij had de tsarina's om over te fantaseren!

Chantal van de Kant zei

Dat ziet er niet verkeerd uit zeg. Wow, zou ik ook best een keer naar toe willen (maar dan met mooi weer, 'k ben nogal kouwelijk aangelegd.)

Groetjes
Chantal

Anoniem zei

heel mooie foto's hoor creanijntje!ik ben benieuwd om ook de rest te zien.gelukkig heb je het konijn gevonden!!!mijn favoriete foto is toch wel die draaitrap!niekolken