zaterdag, april 13, 2013

CSC#008: Creatief met alfabetstickers

Het is al weer tijd voor de achtste Creanijn Scrapbook Challenge!!!

Ditmaal gaan we jullie een extra uitdaging voorschotelen, namelijk gebruik je overschot aan alfabetstickers op een creatieve manier.  We gebruiken allemaal wel eens stickers voor titels, maar er blijven altijd nog een heleboel letters zitten, en meestal is het zonde om deze stickervellen weg te gooien.  Dus willen we jullie graag deze "overschotten" zien gebruiken!!!

Je hebt tot en met vrijdag 10 mei de tijd om jouw creatie in te sturen. Dit kan je doen door je layout op je blog te zetten (met de banner van de CSC die je ook bovenaan vindt) en dan de link onder dit berichtje te plaatsen. (Wie geen blog heeft, kan de layout op het internet publiceren en de link naar de foto plaatsen).

De winnaar wordt op zaterdag 11 mei bekend gemaakt, en mag een leuke prijs verwachten!

Uiteraard heeft het Creanijn Designteam weer leuke voorbeelden gemaakt!!!

VEERLE:
Veerle heeft zelfs een tutorial gemaakt van elke stap met de alfabetten.
 STAP 1: Neem een wit blad en sorteer je letters (stickers of chipboard) op je blad.  Als het stickers zijn, kleef ze eerst even op je pull, zodat ze wat vezels hebben en minder sterk kleven.

 STAP 2: Bewerk de letters met een kleurtje distress inkt.

STAP 3: Verwijder de letters, zodat je dus een negatief krijgt.

En dit is de layout geworden.  Ter voorbereiding van ons weekend, zijn we ook naar de kattenstoet gegaan in Ieper.  Door de letters zo te gebruiken, krijg je ook een beetje de indruk van kaas met gaten.

DAPHNE:
In het najaar gaan we met een paar vriendinnen altijd op scrapweekend, en het DT is daar ook het organiserend comité van.  Vorig jaar was het thema muizen, en wij waren de katten.  En we hebben ook de bijnaam van trut aan elkaar gegeven, maar je leest rechts wel wat het betekent.  Daphné gebruikte héél veel verschillende lettertypes om de eerste letters van onze namen rond de foto's te verwerken!


VICKY:
Met een beetje vertraging ook mijn layout, en weer heb ik foto's genomen van Vlekje.  Ik had al lang een idee in mijn hoofd, maar te druk bezig geweest in de vakantie met de konijnenopvang.  Ik heb boven eens mijn grote doos met stickers erbij genomen die bijna niet meer gebruikt worden, en met verschillende lettertypes eerst de titel gemaakt met witte stickers.  Daarna heb ik rond de titel allerlei letters X geplaatst, want die blijven toch meestal over...

Meld hieronder jouw scrapbookpagina aan!!!


De winnaar van de CSC#006 zal straks bekend gemaakt worden!!!

2 opmerkingen:

Els zei

Ne moeilijke! zal ik eens goed moeten over nadenken :-)

Cynthia van der Wilk zei

Wat een leuke uitdaging. Daar ga ik eens over nadenken. Maar moet dit niet nummer 8 zijn? De vorige uitdaging was nummer 7. Of begrijp ik het nu verkeerd. Kan ook hoor.