zaterdag, september 18, 2010

Meet Mr Hedgehog!

Gisteren na de cropavond bleek er een egeltje op onze oprit te zitten. Vanessa was er bijna over gevallen omdat ze niets kon zien omdat ze een bak aan het dragen was. Het beestje bleek niet weg te lopen en zich ook niet in een bolletje te draaien. Dus ik besloot maar om mijn tuinhandschoenen en vervoerbox uit de garage te halen en het beestje even binnen te pakken voor observatie. Ja, met mijn zwak voor dieren kon ik dat beestje niet zomaar aan zijn lot overlaten...

Mr Hedgehog (kan ook mevrouw zijn hoor, maar bij een egel is dat nu eenmaal niet zo makkelijk te onderzoeken...) wat laten bekomen en ondertussen het een en het ander opgezocht. Mijn eerste idee was om hem in de tuin te laten lopen, maar aangezien egels nogal een broedhaard zijn voor allerlei ongedierte, leek me dat niet zo'n goed idee met de konijnen in de tuin. Hoewel hij natuurlijk wel welkom zou zijn om ons te verlossen van de insecten.

Er bleek wel leven in te zitten, en als ik hem oppakte, kreeg hij ook weer zijn oprolreflex terug. Ik besloot om hem nog een beetje te bekijken, want meestal heb je niet de kans om een egel van dichtbij te zien (of het is een platte op de straat...) en te fotograferen. Daarna heb ik hem buiten gezet in een ren, want ik wou hem nog een keer tonen aan Wim. En toen heb ik hem weer vrijgelaten in de weide naast ons huis. Vanmorgen was hij er alvast niet meer, dus hij is weer de wijde wereld aan het verkennen. En nu maar hopen dat hij in het gras blijft en niet meer de straat oploopt...


Deze foto's vragen ook om gescrapt te worden, en ik heb zelfs papier van Toga in het assortiment zitten, mét egeltjes!!

4 opmerkingen:

els zei

mooie foto's, daar kan zeker en vast mee gescrapt worden!

sollie zei

Zo knoddig! Misschien komt hij toch nog eens langs tijdens de volgende dagen ...
groetjes Isolde

Katie zei

Misschien is hij wel op zoek naar zijn winterstekje bij jullie in de tuin. Vorig jaar hadden we er hier ook eentje die zijn winterslaap bij ons deed.

Anoniem zei

Oh ons kleine egeltje :)
Blij dat alles goed is met hem (hopelijk)... Tot gauw op de crop, groetjes Vanessa