zondag, september 09, 2012

Een leuk dagje boordevol Copics!

Gisteren volgde ik samen met mijn ma een vervolgcursus met de Copic Markers in Kinrooi onder leiding van Diny Sprakel.   Nog 2 cursussen en een examen, en dan kan ik misschien mijn Copic Master in Colouring halen.  Wat een titel hé!  En hopelijk mag ik dan ook verder gaan voor Copic Teacher, want dat zou ik echt ontzettend graag gaan doen!!!  Ik werk ontzettend graag met deze stiften, als ik aan het kleuren ben, zit ik altijd in een totaal andere wereld!!!
Het eerste deel van de dag bestond uit het kleuren van realistische haren, en dat was een ferme boterham.  We hebben al veel oefeningen gemaakt, maar er zal nog heel wat gekleurd moeten worden om alles onder de knie te krijgen denk ik!  Daarna ook nog het kleuren van wit en Scandinavisch kleuren om wat meer pastelkleuren te hebben.
In de namiddag was het "kliederen" met de activator en de airbrush, met deze resultaten!  We maakten enkele tags en een paar gestempelde vierkantjes, waar nog kaartjes van zullen gemaakt worden.
Ik heb weer zoveel inspiratie opgedaan, dat mijn handen alweer jeuken om aan de slag te gaan.  Helaas heb ik nog een lange to do-lijst af te werken voor ik hier aan toe kom...
Diny was ook zo lief om even uit te leggen hoe de nieuwe Pan Pastels werken, en ik ben echt wel serieus onder de indruk van dit product!!! Ik hoop snel ook wat te maken om aan jullie te showen, want je kan er echt heel wat leuke effecten mee krijgen, vooral voor achtergrondjes bij de cute kaartjes, of snel klaar kaartjes.  Dus jullie mogen deze Pan Pastels wat later in het najaar ook in assortiment verwachten, en ik plan er ook wel nog een extra workshop van!!!


En om Diny te bedanken voor de leuke dag en leerrijke workshops, had ik eind augustus in Frankrijk deze kaart gemaakt, het is een plaatje van Satured Canary.  Normaal gezien moeten ze véél groter worden afgedrukt, maar dan passen ze natuurlijk niet op een kaart... Dus heb ik dit kaartje dan aan haar afgegeven, maar bij nader inzien moet er nog hard gewerkt en geoefend worden om een "volleerde" copic kleurster te worden!!! Maar oefening baart kunst!!!



1 opmerking:

Rose zei

Inderdaad een leuke dag gehad,mooi kaartje hoor,maar wees gerust,ik heb ook nog veel te leren!!