dinsdag, augustus 09, 2011

Een grote lading kaartjes

Voor de vakantie heb ik een aantal kaartjes gemaakt, en ook op de crop van afgelopen zaterdag heb ik in plaats van te scrappen me maar met wenskaartjes bezig gehouden. Meestal gaat het maken van kaartjes bij mij heel snel, omdat ik met een stapeltje ingekleurde afdrukjes zit. Deze kleur ik altijd in op verplaatsing, tijdens loopwedstrijden van Wim of tijdens het wachten op luchthavens... En de kaartjes zijn allemaal ingekleurd met Copic markers (ik begin het onder de knie te krijgen) en gemaakt met restjes van het scrappen!


Ik vind de koeties zo schattig, en op een gelijkaardige manier ingekleurd, alleen het strikje en bloemetje in een andere kleur. En dan het draakje met de fles, kan wel gaan als mannenkaarten. Dat vind ik nooit echt simpel om te maken, maar wel goed gelukt!


Eline Pellinkhof heeft ooit leuke babystempels gemaakt, maar deze ontbrak nog in mijn collectie. Het kan dienen als geboortekaartje of als verjaardagskaartje voor kindjes. De glitterbloemen komen uit de Zeeman. En dan de rechterkant zijn de schattige piraatjes, die ik gebruik om communiekaartjes van te maken. Vaak stempel ik de wensen, maar hiervoor gebruik ik nog de "ouderwetse" zilveren tekststickers!
Dit zijn allemaal kaartjes met de super schattige stempeltjes van Wild Rose Studio, ook verkrijgbaar in de Creanijn Shop als een van de weinigen in België! Het is niet altijd eenvoudig om de grote oppervlaktes goed in te kleuren, maar ik moet zeggen dat het steeds beter lukt naar mate ik me erin oefen.

Dan een paar puur gestempelde kaartjes. Ik had op het internet wat inspiratie gezocht, en las over inchies, stempeltjes of afdrukjes van een vierkante inch. En ik had blijkbaar nog stempeltjes die daar ideaal voor waren met vlindertjes.

Ooit, lang lang geleden maakte ik af en toe nog een ATC en had nog een stapeltje onverwerkte achtergronden met alcoholinkt en inkt liggen. En deze heb ik op deze kaartjes verwerkt, samen met papier en wat lint.

Nog een paar kaartjes met afdrukjes van Eline Pellinkhof. En zoals je kan zien, met ROZE, absoluut niet mijn kleur, maar voor kaartjes vind ik dat wel een keer leuk.

En tot slot heeft een mens helaas ook dit soort kaartjes nodig... Ik heb gebruik gemaakt van nieuwe stempeltjes, en het streepjespapier is de achterkant van het nieuwe Echo Park Dots & Stripes papier.

1 opmerking:

ScrapsEls zei

dat is idd een hoop kaartjes. Ik vind ze allemaal prachtig en het inkleuren lukt je idd goed! De koeties vind ik super schattig!!!