maandag, september 18, 2006

Familiefeest

Zo, stilaan geraakt alles van gisteren opgeruimd. We waren dit jaar aan de beurt om het familiefeest van de Boydens te organiseren. In feite is het ons nieuwjaarsfeest, maar omdat de kinderen dan meestal binnen moeten zitten, is er een paar jaar geleden beslist om dat op de 3de zaterdag van september te doen. En het is ondertussen al een grote bende, we zijn in totaal met 35, maar niet iedereen kon aanwezig zijn vandaag.
De hele week waren we druk bezig met de voorbereidingen, en op vrijdag de tent opzetten en op zaterdag bijna de ganse dag rond gereden om boodschappen en zo te doen. En dan de zondag vroeg op voor de laatste zaken...

En dan tegen 12u begonnen de meesten al binnen te druppelen. En onze konijnenren had serieus veel belangstelling, zowel van klein als van groot. Uiteraard waren de konijnen al die aandacht niet gewend, vooral Pluisje niet. Die was helemaal haar kluts kwijt, en voor de zekerheid hebben we haar dan maar binnen gedaan, zodat ze kon rusten.

Eerst tijd voor de aperitief, en dan lekkere BBQ!


En na het eten was het tijd voor wat spelletjes, zoals "zakdoekje leggen" of "schipper mag ik overvaren".

In de namiddag hadden we nog wat activiteiten voorzien: een wandelzoektocht in Brugge, of knutselen. Ik had voor mijn workshop 3 meisjes, van uiteenlopende leeftijd, maar allemaal héél enthousiast. We hebben een uitvouwboekje gemaakt, en nog een sleutelhanger in krimpfolie. Maar toen de andere kinderen terugkwamen van de wandeling, wilden ze natuurlijk ook nog wat maken, en gelukkig had ik nog wat krimpfolie over. En verder hebben ze nog getekend en waaiertjes gemaakt, zélfs de jongens waren super enthousiast!!!

En nadien was het tijd voor WAFELS!!! Gebakken door mijn schoonma en altijd ferm gesmaakt door klein en groot. En binnen was ik bezig met het maken van een cadeautje voor de kinderen, namelijk een T-shirt met hun foto op!!!


En toen was het voor de meesten tijd om naar huis te vertrekken, want aangezien het vandaag school is, moesten de kindjes op tijd naar bed. Gelukkig was het meeste snel opgeruimd, rest alleen nog de vaat legen en opkuisen. Dat zag ik gisteren niet meer zitten, want was volledig uitgeteld. Maar iedereen vond het fijn, en dat is uiteraard ook het voornaamste!!!

Geen opmerkingen: