zaterdag, september 30, 2006

Een nieuw gezinslid...

Sinds vanmorgen hebben we er een nieuw gezinslid bij! Haar naam is HAZEL! (op z'n Engels)
Dus in totaal wonen hier nu 6 konijnen.

Maar nu even het schokkende verhaal van Hazel:

Gisterenavond kreeg ik een telefoontje van mijn nichtje, om te zeggen dat ze een konijn gevonden hadden in het bos nabij het zwembad, met hok en al! En ze vroeg of ik er zo snel mogelijk om kon komen. Maar aangezien ik workshop had, was dat niet mogelijk, maar vanmorgen vroeg ben ik er dan omgegaan. Ze hadden het konijntje zien rondhuppelen rond zijn hokje, en heel makkelijk kunnen vangen. Nog een geluk dat het hokje er nog bijstond, zo kon het tenminste makkelijk bij hen nog een nachtje doorbrengen. Groot was mijn verbazing toen ik haar zag, want ze geleek als twee druppels water op Pluisje! Mijn schoonzus wist direct wie ze moest contacteren, anders had ze gekeken om het naar de kinderboerderij te doen. En uiteraard kan ik daar geen nee op zeggen.


Ik kan er niet tegen dat dieren zo'n onrecht aangedaan wordt, want het zo dumpen is voor het dier zelfs dodelijk. Ze zijn het gewoon om eten te krijgen en veilig te zijn, maar in zo'n park zijn er zoveel gevaren. Soms zou ik willen dat een konijn kon praten, zodat we weten hoe ze zich voelen. En in het geval van Hazel zeker, zodat we weten waar ze vandaan komt en wat er precies gebeurd is.

Wim vond in feite 5 konijnen al genoeg, maar toen hij Hazel zag, was hij meteen verkocht! Dus Hazel mag blijven! Gelukkig is het een meisje, zodat ze hoogst waarschijnlijk wel snel zal opgenomen worden door de andere konijnen. En nu is het 3 rammelaars en 3 voedsters, dus misschien zal zij voor de rust zorgen in de konijnenren als ze alle 6 samen zitten. Want nu was het een strijd tussen de 3 mannetjes voor de 2 vrouwtjes, maar nu er 3 meisjes zijn, komen ze misschien beter overeen...

En hoe komen we nu aan de naam? Toen ik gisteren aan de telefoon vroeg welk kleur het konijntje had, zei Isha "hazelnootkleur", en dat is dus uiteindelijk de naam geworden. En het grappige van al is, toen ik met Hazel naar de slaapkamer ging om te tonen aan Wim (het was nog vreog, dus hij lag nog in bed) speelde op de radio het liedje "Viens mon petit lapin". Een voorteken???

Nu proberen we haar zo'n goed mogelijke thuis te geven, en met twee konijnenliefhebbers kan dat niet veel anders natuurlijk! We houden haar de eerste dagen wat dicht bij ons, zo mag ze vanavond bij ons zitten in bed als we TV kijken, en staat haar hokje bij ons in de kamer. Dat doen we trouwens ook als er konijntjes ziek zijn. En blijkbaar geniet ze duidelijk van de aandacht!

En nu nog even een raadseltje: wie is Pluis en wie is Hazel??? En ik heb het een beetje moeilijker gemaakt, want Pluisje heeft door een oorontsteking een schuin hoofdje, maar ik heb een foto genomen van daarvoor!

Geen opmerkingen: