maandag, december 28, 2020

Tijd voor verandering...

 

We hebben er al lang over nagedacht, en de beslissing is zeker niet in één dag genomen, maar we moeten eerlijk zijn, de Creanijn Shop is al lang niet meer wat ze geweest is...

In de hoogdagen waren we volop mee met de nieuwste papiercollecties, werden heel regelmatig workshops gegeven en konden we jullie verwelkomen op onze koopdagen.

Ik scrap sinds 2003, en knutselde voordien ook wel al wat kaartjes, en maakte onder andere deel uit van het designteam van groothandel Kars en hobbywinkels en maakte ik layouts voor tijdschriften.

Al vrij snel ontstond het idee om zelf spulletjes te verkopen.  Eerst kleinschalig, zoals enveloppen, inlegvellen en eyelets, maar al snel groeide Creanijn uit en werd ook een webwinkel gelanceerd. We waren toen zelfs de allereerste Vlaamse internetwinkel voor scrapmateriaal.  Vanaf september 2005 hadden we ons ondernemingsnummer beet en konden we volop gaan groeien.

We hebben alles met héél véél plezier gedaan, maar toch was ik vaak voor anderen bezig, om workshops voor te bereiden, voorbeeldkaarten of -layouts te maken, pakketten maken van bestellingen en zo meer. En zo had ik ook minder tijd om voor mezelf bezig te zijn met scrappen of kaartjes maken.

In 2008-2009 sloot de Creanijn Shop tijdelijk zijn deuren, omdat we toen op wereldreis zijn gegaan, en daarna startten we alles weer op.  Ook weer met ups en downs, want door een fulltime job was het ook niet mogelijk om alle vrije momenten open te gaan als échte winkel, en moesten we het hebben van de webshop en van de koopdagen.

Door het knutselen kwam ik ook iemand tegen die graag samen met mij een konijnenopvang wou beginnen, en zo begonnen we er aan in april 2013. Eerst bij haar, maar vanaf november 2013 kwam alles vooral bij mij terecht, en 7 jaar laten zijn we nog steeds bezig met het helpen van deze dieren.

Met de verhuis in 2015 had ik zelfs een eigen aparte hobbyruimte waar de Creanijn Shop zich kon installeren, maar door de drukte met de konijnen had ik steeds minder tijd om ook me ten volle voor de workshops en dergelijke in te zetten.

Maar anno 2020 moet ik toegeven dat het niet meer is wat het geweest is, en vermoedelijk ook nooit meer zal worden omwille van tijdgebrek.  Een mens moet keuzes maken, en ik ben een bezige bij, maar ik wil ook ten volle genieten van het leven. En alles blijven combineren met een fulltime job is heel zwaar, en onhoudbaar.

Vandaar dus deze moeilijke beslissing.  Creanijn stopt met de hobbywinkel...

We gaan de komende tijd volop verder met het verkopen van de stock in de vorm van suprisepakketten, volg gerust ook onze Facebookpagina om hiervan op de hoogte te blijven.

BIJ DEZE WIL IK AL MIJN LIEVE KLANTEN VAN HARTE DANKEN OM TE GELOVEN IN CREANIJN EN BESTELLINGEN TE PLAATSEN!!!

Zonder jullie was het niet mogelijk geweest om als hobbywinkel te groeien!!!

Maar er is een tijd van komen en er is een tijd van gaan, en die tijd van gaan is aangebroken.  In 2021 gaan we dus volop verder met de uitverkoop, dus hou onze blog/Facebookpagina in de gaten om hiervan op de hoogte te blijven.


Geen opmerkingen: